-

dynamitard

Będzie wojna gdy Tusk, Braun, Kaczyński, Zanberg i Hołownia wejdą w koalicję.

Zaangażowanie Polski w wojnę na Ukrainie na poważnie, tzn. z oficjalnym kontyngentem wojska ryzykującego życie na froncie nie jest realne przed przyszłorocznymi wyborami. Z najprostszej przyczyny: każdy formalny stan wojenny zawiesza cykl wyborczy. Czyli mamy sytuację, gdzie ramię w ramię protestują: dziewczyny z piorunami przeciwko ograniczeniom aborcji; wyborcy Konfederacji przeciwko wojnie i Ukrainie; Grzegorz Braun przeciwko szczepionkom; PO i s-ka przeciwko zamachowi na demokrację; mężczyźni przeciwko poborowi; kierowcy przeciwko zabieraniu aut; przedsiębiorcy przeciwko Polskiemu Ładowi etc. Plus wszyscy przeciwko drożyźnie.

Takie masowe protesty są poważnym zagrożeniem dla sytuacji wojennej Ukrainy, bo będą utrudniać logistykę w obrębie Rzeszowa, tego najważniejszego mostu powietrznego dla powstrzymywania Rosjan. Czyli z punktu widzenia Amerykanów zainteresowanych klęską Putina wszelkie próby wpychania Polski teraz do wojny są strzelaniem w stopę. Łatwo więc zgadnąć komu służy nakręcanie zarówno histerii wojennej i antywojennej: sprzedawcom książek o Wielkiej Polsce, o nieuniknionym pivocie na Pacyfik czy wojnie z Realu z Cyberem.  Wszelkie wizje Bartosiaka, Budzisza czy Zybertowicza, o historycznie szansie na nową unię polsko-ukraińską, która zostanie wiodącą siłą w Europie i będzie inspirować młodzież można skwitować jednym zdaniem „Ale ani Polacy, ani Ukraińcy nie są tym zainteresowani!”. Kto czyta i słucha kanapowych generałów ten sam sobie szkodzi.

Owszem, jeśliby nas Rosja zaatakowała - ale tak na poważnie, z ogłoszeniem krucjaty, tzn. operacji specjalnej przeciwko nazistom w Warszawie (potomkom skazanych w Moskwie na śmierć przywódców „faszystowskiej AK”) - to wtedy będziemy się oczywiście bronić. Ale to też nie wydaje się zbyt prawdopodobne, zwłaszcza, że na razie armia rosyjska ugrzęzła na Dzikich Polach za Dnieprem, a politycznie Putin próbuje jakoś wymusić (!) na Łukaszence (!!) pomoc wojskową dla Rosji. Więc gdzie mu tam do atakowania Rzeczpospolitej.

Rząd zaś, wbrew krążącym wrzutką wrażej propagandy, zachowuje się bardzo ostrożnie, jak widać po incydencie w Przewodowie czy kwestii MiGów dla Ukrainy. Jesteśmy zdecydowanie bardziej Czechosłowacją w 1938 czy Francją w 1939/40 niż grupą rekonstrukcyjną sanacji w tym względzie. Co świadczy o tym, że stajemy się coraz bardziej politycznie dojrzali i generalnie rozumiemy, że w naszej racji stanu jest wspieranie Ukrainy i nieszczędzanie na to pieniędzy, ale niekonieczne zgłaszanie Polski na ochotnika na front. I tu oczywistym jest, że Ukrainie nie może nas „oszukać” na tej pomocy. My im dajemy broń, amunicję i pieniądze by oni strzelali do Rosjan i by osłabiali Rosję. Nie mogą się wypisać z tego równania inaczej niż podpisując kapitulację przed Putinem.

Natomiast po wyborach w 2023 może być różnie, przede wszystkim dlatego, że po pierwsze wojna na wiosnę 2024 straci swoją rację bytu. Jeśli Europa nie ugnie się przed szantażem energetycznym następnej zimy to de facto uniezależni się od dostaw surowców z Rosji, bo w tym roku mieliśmy trochę zapasów, a także sankcje wprowadzaliśmy etapami. Czyli nawet gdyby ostatecznie Ukraina zmuszona była do rozmów pokojowych i odda Rosji Krym, Mariupol i Donbas, to Zachód może nadal jednostronnie utrzymywać sankcje, bo ma zapewnione alternatywne zaopatrzenie w węglowodory. Mówiąc obrazowo: wysadzonego Nord Stream nie odbuduje się w tydzień ani nawet w rok. Zwłaszcza, że bardzo dużo krajów basenu Morza Śródziemnego ostrzy sobie zęby na ten kawałek energetycznego tortu. Egipt, Grecja, Cypr i Izrael (po dogadaniu się z Libanem) zawarły porozumienie w sprawie gazociągu EastMed, który bieganie właśnie do wielkiego europejskiego rynku zbytu odciętego z przyczyn politycznych od Rosji. A z drugiej strony jest Turcja, której bardzo by pasował tani, bo objęty sankcjami, gaz rosyjski do domowej konsumpcji, a sama by sprzedawała gaz z bratniego Azerbejdżanu i innych członków Organizacji Państw Tureckich (Kazachstan, Kirgistan i Uzbekistan) które akurat jakoś tak teraz lewarując się Chinami emancypują się od wpływów Kremla. Czyli jeśli Zachód nie ugnie się do wiosny 2024, to nawet jeśli potem Rosja się podda, to i tak nie będzie miała czego szukać, na nowo podzielonym rynku. „Operacja Specjalna” zakończy się klęską, nawet jeśli tzw. Noworosja będzie podbita przez Kreml. Bo celem tej wojny nie były jakieś Dzikie Pola, ale przeorganizowanie hierarchii międzynarodowej na zachodnich rubieżach Euroazji. I wygląda na to, że ta hierarchia będzie przeorganizowana, ale w zupełnie odwrotnym kierunku niż sobie Kreml życzył.

Więc w 2024 roku może dojść do jakiegoś porozumienia które będzie skutkować wysłaniem polsko-brytyjsko-amerykańskiego kontyngentu pokojowego na Wołyń, by odciążyć Ukrainę od groźny inwazji ze strony Białorusi. W końcu Łukaszenka obiecał, że zaatakuje Ukrainę, jak tylko skończy obierać kartofle po powrocie z Radomia (nie wybiera się). Sam fakt, że Putin rozważa zamach na Baćkę, najwierniejszego z wiernych, świadczy jak fatalne są nastroje na Kremlu.

Przy czym taki kontyngent, możliwy choć mało prawdopodobny, wymaga jeszcze jednego: stabilnej większości w parlamencie po wyborach 2023. A na to się nie zanosi, a wizja mniejszościowego rządu PiSu w nieformalnej koalicji z Konfederacją i PSLem, który posyła nasze wojska gdziekolwiek to nawet nie jest science fiction, to jest czyste fanifik fantasy.



tagi:

dynamitard
10 grudnia 2022 15:27
54     2301    4 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Wrotycz1 @dynamitard
10 grudnia 2022 17:59

Musimy trochę poczekać, do wiosny, na ujawnienie kolejnych nagrań lub niewątpliwych kwitów, które ustawią odpowiednie proporcje sił po wyborach. Kanał tranzytowy na Ukrainę winien jeszcze podziałać ze dwa lata, by zaszły (nie)oczekiwane zmiany na obu jego brzegach.

zaloguj się by móc komentować

chlor @dynamitard
10 grudnia 2022 21:25

Taka koalicja prawie powstała, gdy wszystkie partie walczyły o obowiązkowe szczepienia. Konfederacja była wprawdzie przeciw, ale ona nie ma w swoich planach emerytalnych konieczności udziału we władzy. Czyli to nie jest partia w normalnym pojęciu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @dynamitard
10 grudnia 2022 21:35

Natomiast po wyborach w 2023 może być różnie, przede wszystkim dlatego, że po pierwsze wojna na wiosnę 2024 straci swoją rację bytu

Przypomnę, gdyż może to umknęło, pan prezydent Putin powiedział, ze operacja specjalna na Ukrainie, może stać się operacją trochę dłuższą. Już wiemy o co chodzi, czy jeszcze nie? Afganistan trwał zdaje się jakieś 10 lat. Teraz na Ukrainie może trwać i dziesięciolecia. Ale zdaje się coś tam w końcu przy "okrągłym stole" wynegocjują. A mają wyjście i jedni i drudzy?

Fajne, co wyszło ostatnio z ust Merkelowej ostatnio, niemieckiej  emerytki kanclerskiej. Jak to powiedziała, że od 2014 Zachód wspierał Ukrainę, żeby się wzmocniła do konfrontacji  z Rosją. Kto tutaj kogo zrobił w bambuko?

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 10 grudnia 2022 21:35
10 grudnia 2022 22:14

Tak...

...  jeszcze  STARA,  TLUSTA  RASZPLA  ma  czelnosc  cos  ODSZCZEKIWAC...  jak  ona  by  te  Ukraine  ,,wspomogla,,  to  oni,  Ukry  i  ta  cala  zielona  Ukraina  juz  dawno  wachaliby  kwiatki  od  spodu  !!!

Oni  mysla,  ze  Polak  albo  w  srodkowej  Europie  ludzie  KUPIA  te  PLEWY,  ze  juz  calkiem  ludzie  pamiec  i  rozum  postradali...

...  to  sa  calkowite  TWORKI,  oni  sie  kwalifikuja  tylko  do  TS...  i  na  stryczek  !!!

 

Cala  ,,zgnila  zachodnia,,  eLropa  i  to  ZOMBI  brukselskie  doskonale  wiedzo  ,,jak  pomagali  i  pomagajo,,  w  Afryce  na  Sahelu,  ze  2  lata  temu  w  Birmie,...  a  teraz  w  Iranie  ,,pomagajo  z  wprowadzaniem  DEMONkracji...  

...  niech  sie  wypchajo  z  to  swojo  pomoco,  mordercy  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @dynamitard
10 grudnia 2022 22:17

A  dzis...

...  do  tych  ,,3  tenorUF,,   Bartosiaka,  Budzisza  i  jeszcze  jednego  PAJACA  dolaczyl  4  GAMON  -  Chwedoruk...

...  i  ,,STRASZONKO  NARODOWE,,  uskutecznia  !!!

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @Paris 10 grudnia 2022 22:17
10 grudnia 2022 23:15

" 4  GAMON  -  Chwedoruk... "

No szanujmy się. Chwedoruk (Rafał) i jego brat Jacek (delegat Goldman-Sachs na Polskę,serio) to są zawodnicy wagi ciężkiej. A nie takie plotkary jak Strategy & Furniture:) 

I nie uwierzę że gadają głupoty, a na pewno bez linku.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @cbrengland 10 grudnia 2022 21:35
10 grudnia 2022 23:17

" Przypomnę, gdyż może to umknęło, pan prezydent Putin powiedział, ze operacja specjalna na Ukrainie, może stać się operacją trochę dłuższą. Już wiemy o co chodzi, czy jeszcze nie? Afganistan trwał zdaje się jakieś 10 lat "

Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Po zimie 2023/24 cele strategicznie wojny z punktu widzenia Rosji zostaną ostatecznie zaprzepaszczone i nawet jakby wojna trwała 100 lat to i tak jest to bez znaczenia, bo wojnę prawdziwą (Rosja vs  Zachód) Rosja już wtedy przegrała. A czy zamien w pustynie 1/3 Ukrainy czy całą to już bez znaczenia. Rosja zostanie wypchnięta z rynku gazu i zdegradowana do roli drugorzędnej, na kroplówce z Pekina.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @chlor 10 grudnia 2022 21:25
10 grudnia 2022 23:19

" Konfederacja była wprawdzie przeciw, ale ona nie ma w swoich planach emerytalnych konieczności udziału we władzy. "

Według wszelkich znaków na ziemi i niebie, żeby po 2023 powstał jakikolwiek rząd w Polsce będzie wymagana koalicja. I najprawdopodobniej Konfederacja będzie koalicjalntem piewszego wyboru dla Nowogrodzkiej.

zaloguj się by móc komentować


cbrengland @dynamitard 10 grudnia 2022 23:17
10 grudnia 2022 23:55

Rosja była i będzie. I tyle

 

zaloguj się by móc komentować

cbrengland @Paris 10 grudnia 2022 22:14
10 grudnia 2022 23:57

Tak, jak napisałem. Ukraina, to jak Afganistan. Biedna Polska tylko w tym wszystkim. Jak zwykle.

 

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @koncereyra 10 grudnia 2022 23:24
11 grudnia 2022 02:23

Chwedoruk jest idiotą. Powinien modlić się o "niemanie" racji. Bo jak będzie inaczej to wpadnę do niego. Pogadamy.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @cbrengland 10 grudnia 2022 23:55
11 grudnia 2022 10:41

Ja nie napisałem, że Rosja zniknie. Po prostu zostanie zdegradowana do roli mocarstwa regionalnego. I to już się dzieje, z tym nie ma co polemizować. Kazachstan, formalnie w sojuszu z Rosją, na wezwanie sojusznicze powiedzał, że mu się nie podoba wojna na Ukrainie i nie będzie popierał "Operacji Specjalnej". Mimo, że rok temu Rosja uratowałą skórę kazachskiemu reżimowi!! A robi tak, bo ma mocne plecy w Pekinie. Z resztą degradacje statusu Rosji widać, po tym, że Cesarz Xi zabronił straszyć atomem i nagle się skończyło .

Niektórzy którym nie pasuje Pax Americana piszą jak to wszystkie imperia upadają i się zwijają. No i mają rację, ale akurat rosyjski imperializm jest dużo bardziej "przeterminowany" niż amerykański, dlatego właśnie należy oczekwiać raczej upadku rubla niż upadku dolara.

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @Autobus117 11 grudnia 2022 02:23
11 grudnia 2022 10:45

Buhahha. Chwedoruk jest naprawdę bardzo bardzo cwanym gosciem, bardzo dobrze umocowanym w Systemie i on wie bardzo dużo.

Jak ktoś się obraża na predykcje Chwedoruka, to ma mentalność dziecka i takie horyzonty myślowe i nie wie o czym mówi. Sorry.

Jak jesteś taki mądry @Autobus, to zrób swoje przewidywania wyborcze tutaj i zobaczymy kto w 2023 będzie miał rację. Ostatecznie możemy się żałożyć, ale czy masz zdolność honorową? śmiem wątpić:)

zaloguj się by móc komentować

Paris @dynamitard 10 grudnia 2022 23:15
11 grudnia 2022 10:55

I  goldman  i  strategy...

...  to  od  samego  poczatku  nie  byla  moja  bajka  !!!

Do  dzis  omijam  to  g*wno  szerokim  lukiem,...  z  czego  jestem  bardzo  dumna,  

zaloguj się by móc komentować

Paris @dynamitard 10 grudnia 2022 23:15
11 grudnia 2022 10:55

I  goldman  i  strategy...

...  to  od  samego  poczatku  nie  byla  moja  bajka  !!!

Do  dzis  omijam  to  g*wno  szerokim  lukiem,...  z  czego  jestem  bardzo  dumna,  

zaloguj się by móc komentować

Paris @koncereyra 10 grudnia 2022 23:24
11 grudnia 2022 11:00

Nie,...

...  to  nie  te  jego  zgnile  pierdy,...  a  co  do  jego  ,,racji,,  to  on  wie  tyle  co  zje,  podobnie  zreszta  jak  pozostali  ,,tenoZy,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Paris @cbrengland 10 grudnia 2022 23:57
11 grudnia 2022 11:04

Zobaczymy  Krzysiu,...

...  bo  czlowiek  strzela,  ale  Pan  Bog  kule  nosi...  nie  zapominajmy  o  tym  NIGDY,

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @Paris 11 grudnia 2022 11:00
11 grudnia 2022 11:06

Ale pani wie, że na świecie jest całkiem sporo mądrych ludzi mających rację w obozie wroga? I to bynajmniej nie czyni z nich idiotów, których należy lekceważyć, bo się nie zgadzają z naszymi preferencjami?

zaloguj się by móc komentować

Paris @dynamitard 11 grudnia 2022 10:45
11 grudnia 2022 11:10

Da  Pan  spokoj  z  ta  jego  ,,cFanoscia,,...

...  bo  ja  go  jeszcze  pamietam  z  dawnych  jego  ,,swietlanych  lat,,  kiedy  ,,brylowal,,  po  telewizorach,...  takich  jak  on  jest  na  peczki,... 

...  no  i  niech  uwaza,  bo  sznurowki  mogo  go  wyprzedzic  !!!

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @dynamitard 11 grudnia 2022 11:06
11 grudnia 2022 11:18

Tak...

...  jest  sporo  takich  ,,mUNdryH  inaczej,,...  sprzedawczykow  i  sluzalcow,  inaczej  PACHOLOW  systemowych,...  ja  z  roznymi  ,,chwedorukami,,  nie  mam  zamiaru  NAWET  rozmawiac,  czy  wysluchiwac  ich  ,,mUNdrosci,,  !!!

Tylko  tyle,  niech  szukajo  se  dalej  GLUPSZYCH  od  siebie,

zaloguj się by móc komentować

MZ @dynamitard 10 grudnia 2022 23:17
11 grudnia 2022 13:52

Zgadza się Rosja zostanie wypchnięta z rynków  Zachodu-nie tylko gazu-ale jest druga strona bilansu,z rynku Rosji znikną firmy Zachodu.Nie podejmuję się wyrokować jak bedzie wyglądał bilans?

zaloguj się by móc komentować

Paris @MZ 11 grudnia 2022 13:52
11 grudnia 2022 14:12

Zgoda...

...  tak  moze  byc,  ale  nie  musi,...  pozyjemy  zobaczymy,...  a  tych  roznych  i  detych  ,,chwedorukow,,  i  im  podobnych  ,,cFaniakUF  z  gwarancjamY  zdyHajONcego  i  skorumpowanego  systemu,,  na  dzis  mozemy  sobie  -  z  cala  pewnoscia  -  ODPUSCIC  !!!  

zaloguj się by móc komentować

olo @MZ 11 grudnia 2022 13:52
11 grudnia 2022 14:30

a bilans ukrainy jak bys widzial?

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @olo 11 grudnia 2022 14:30
11 grudnia 2022 15:16

a jakie to ma znaczenie? Ukraina nie jest podmiotem Wielkiej Gry

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @MZ 11 grudnia 2022 13:52
11 grudnia 2022 15:17

bilans będzie in minus po stronie rosyjskiej, oni mają całe pkb z węglowodorów

zaloguj się by móc komentować

olo @dynamitard 11 grudnia 2022 15:16
11 grudnia 2022 16:56

no mnie interesuje jaki interes zrobili, a jak sam piszesz jeszcze przynajmniej rok musza wytrzymac

zaloguj się by móc komentować

zkr @olo 11 grudnia 2022 16:56
11 grudnia 2022 17:05

> no mnie interesuje jaki interes zrobili

proste - nie dali sie wymordowac

P.S. przypomne co bylo im szykowane:

ГОСТ Р 42.7.01-2021

zaloguj się by móc komentować

olo @zkr 11 grudnia 2022 17:05
11 grudnia 2022 17:19

ciekawe, masz jakies podliczenie?

zaloguj się by móc komentować


olo @zkr 11 grudnia 2022 17:21
11 grudnia 2022 17:33

jakis bilans  interesu "nie dac sie wymordowac"

zaloguj się by móc komentować

zkr @olo 11 grudnia 2022 17:33
11 grudnia 2022 17:44

masz chyba swiadomosc co by bylo gdyby Kacapia ich zajela a Niemcy i Francja wrocily do "business as usual"?

zaloguj się by móc komentować

olo @zkr 11 grudnia 2022 17:44
11 grudnia 2022 17:57

ja bym najpierw policzyl "nie dac sie wymordowac" zanim bym sie bral za wieksze rzeczy, ale tobie nie zabraniam

zaloguj się by móc komentować

zkr @olo 11 grudnia 2022 17:57
11 grudnia 2022 18:03

straty sa olbrzymie, dziesiatki tysiecy zabitych, miliony "displaced person"
ale trwaja i to sie liczy

zaloguj się by móc komentować

olo @zkr 11 grudnia 2022 18:03
11 grudnia 2022 18:30

tak, a jesli wierzyc autorowi to jeszcze caly rok przed nimi

zaloguj się by móc komentować

zkr @olo 11 grudnia 2022 18:30
11 grudnia 2022 18:40

> a jesli wierzyc autorowi to jeszcze caly rok przed nimi

to zalezy od nas, zaplecza

zaloguj się by móc komentować

olo @zkr 11 grudnia 2022 18:40
11 grudnia 2022 18:49

znaczy co, myslisz ze rozstrzygniecie moze byc szybciej, czy tak jak autor opisal?

zaloguj się by móc komentować

zkr @olo 11 grudnia 2022 18:49
11 grudnia 2022 18:56

> myslisz ze rozstrzygniecie moze byc szybciej

skad mam to wiedziec?

zaloguj się by móc komentować

olo @dynamitard
11 grudnia 2022 19:09

chyba wiesz czy sie zgadzasz z autorem notki?

zaloguj się by móc komentować

zkr @olo 11 grudnia 2022 19:09
11 grudnia 2022 19:12

> chyba wiesz czy sie zgadzasz z autorem notki?

przewidywanie przyslosci nie jest moja mocna strona

zaloguj się by móc komentować

olo @zkr 11 grudnia 2022 19:12
11 grudnia 2022 19:39

mnie nie wypada zaprzeczac, ale rozumiem ze  dotyczy takze przyszlosci "co by bylo gdyby kacapia..."

zaloguj się by móc komentować

zkr @olo 11 grudnia 2022 19:39
11 grudnia 2022 19:47

> "co by bylo gdyby kacapia..."

to jest stwierdzenie faktu - przygotowali procedury oraz przywiezli sprzet do utylizacji zwlok

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @dynamitard 11 grudnia 2022 10:45
11 grudnia 2022 20:14

Uważam, że się pan zapędza...

zaloguj się by móc komentować

koncereyra @olo 11 grudnia 2022 16:56
11 grudnia 2022 20:17

a nie powinno nas ciekawić jaki my Polacy zrobilismy na tym interes? Ukraincy niech się sami sobą martwią. 

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @gabriel-maciejewski 11 grudnia 2022 20:14
11 grudnia 2022 20:18

ok, troche za bardzo osobita wycieczka, poprawię się na przyszłość

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @olo 11 grudnia 2022 18:30
11 grudnia 2022 20:20

napisałem że maksymalnie 1.5 roku, co nie znaczy że rozstrzygnięcie nie nastąpi szybciej.

to jest poker i gra w cykora i trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonoanym:)

zaloguj się by móc komentować

olo @zkr 11 grudnia 2022 19:47
11 grudnia 2022 20:32

moim zdaniem jestes niekonsekwentny, ale mnie to nie przeszkadza

 

zaloguj się by móc komentować

olo @dynamitard 11 grudnia 2022 20:20
11 grudnia 2022 20:36

napisales tez, ze ukraina nie jest podmiotem, a jak to widzisz w naszym przypadku?

zaloguj się by móc komentować

olo @koncereyra 11 grudnia 2022 20:17
11 grudnia 2022 20:56

jak napiszesz notke to sie dowiemy

zaloguj się by móc komentować

Paris @koncereyra 11 grudnia 2022 20:17
11 grudnia 2022 21:46

Moze  najpierw...

...  to  ODSPAWAJMY  te  wszystkie  zaklamane  i  zlodziejskie  -  ,,wielce  zatroskane,,  POPiS`owe,  ,,zjednoczone,,  i  mer*dialne  RYJE  OD  PANSTWOWEGO  KORYTA,  a  potem  -  jak  Bog  da  -  to  zaczniemy  robic  interesa...

...  nie  ma  sie  gdzie  i  po  co  spieszyc...  i  z  ,,kim,,  !!!

zaloguj się by móc komentować

Zawierucha @Paris 10 grudnia 2022 22:17
13 grudnia 2022 16:24

Słuszna Pani Paris uwaga, o 4. gamoniu Chwedoruku. 

Zajrzałem w ten wywiad, a tam np. tak : 

>>Polska jest rozgrywana na arenie międzynarodowej... ...Można odnieść wrażenie, że inne państwa Europy potrafią ugrać dla siebie więcej niż my. Na przykład Viktor Orbán, niedawny sojusznik PiS<<

Można odnieść wrażenie, że Chwedoruk to czerski kłamca.

Czytaj więcej na https://tygodnik.interia.pl/news-rafal-chwedoruk-pis-juz-przegral-tylko-nie-wiadomo-jak-bardz,nId,6460615#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

zaloguj się by móc komentować

Paris @Zawierucha 13 grudnia 2022 16:24
13 grudnia 2022 16:54

Tak...

...  ten  dety  Chwedoruk  -  to  czersko-POpaprany  OSZUST...  i  to  nie  ,,wrazenie,,  tylko  CZYSTA  PRAWDA  !!!

Obydwu  Chwedorukow,...  takze  Karnowskich,  Kurskich  i  innych  ,,znanyH  braci,,...  albo  ,,cale  rodzinki,,  mozna  spokojnie  sobie  odpuscic  i  ZAORAC  !!!

zaloguj się by móc komentować

Autobus117 @dynamitard 11 grudnia 2022 10:45
14 grudnia 2022 02:31

co do zdolności honorowej to z kimś kto się zwie dynamitard  nie gadam. natomiast Chwedoruk czy Chwedoruk z bratem codziennie chodzą po linie. goldman ma takich na pęczki, kupuje lub sprzedaje  takich na sztuki, na  tuziny czy kopy. Podać przykłady chwedoruków? Dynamitard , ile ty masz lat, przeszedłeś mutacje?  

zaloguj się by móc komentować

dynamitard @Autobus117 14 grudnia 2022 02:31
14 grudnia 2022 11:59

Nie będę się kłócił, bo Gospodarz służnie zauważył że to nie jest piaskownica by mówić "to ty jesteś gupi".

Ale jak kiedys będzie dodana opcja płatnych predykcji/zakładów to się zobaczy.

Na razie gratuluje samozadowolenia, bo po podstawa na dziś

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować